مدرسه شکوه

  • ۰
  • ۰
دانلود

مقدمه

اکستازی یکی از مشهور ترین مواد اعتیاد آور رایج در میان جوانان امروزی است . بر اساس آماری تخمینی 8/2 میلیون جوان در سرار جهان حداقل یک با در طول عمر خود از این ماده استفاده کرده اند و بسیاری از آنان ، با وجود آگاهی از مخاطرات احتمالی ، مصرف این ماده را ادامه می دهند .

اکستازی یا « داروی طراح » ماده ای است که در میهمانی های ریو مصرف می شود . یکی از مصرف کننده های اکستازی ، می گوید : « در یک میهمانی ریو ، مردی که مقدار زیادی اکستازی مصرف می کرد ، خود را پرتقال می دانست . یکی دیگر از مصرف کنندگان فکر می کرد که مگس است و به دفعات سرش را به شیشه پنچره می گوبید.

اکستیسی چیست ؟

اکستازی یا متیل دی اکسی مت آمفتامین ( MDMA ) از جدیدترین داروهای هم خانواده آمفتامین است . ابتدا در آلمان به عنوان ضد اشتها و سپس تنظیم کننده خلق و خوی معرفی گردید ولی تاکنون برای ان هیچ گونه کاربردی به عنوان دارو مورد پزیرش مجامع علمی قرار نگرفته است .

پایه شیمیایی اکستازی شبیه مسکالین و Speed است . به اعتقاد بسیاری از متخصصان اکستازی مانند LSD جزو گروه اصلی مواد مخدر توهم زا و سرخوشی آور به شمار می رود در ساخت اکستازی مواردی همچون استون ، نیتروتان ، کلرفورم و یا حتی فورمامید به عنوان مواد پایه به کار می روند .

آمفتامین اثرات محرک خود را با افزایش آزاد سازی منو آمین ها در گره های عصبی اعمال می کنند . اکستازی این عمل ر ابیشتر در گره های عصبی حاوی سرتونین انجام می دهد و به این ترتیب غلظت این ماده را در گره های عصبی افزایش داده و موجب استقرار تأثیر تحریکی این گره می شود .



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-108951-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d9%83%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%8a/
  • ۹۵/۰۷/۰۸
  • torki motri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی