مدرسه شکوه

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:16

فهرست مطالب

جنگ های صلیبی

تحلیل&zwnj ها و تحقیقات&zwnj شان درمورد اسلام و جهان غرب

تاریخ باستان فلسطین

کلیات تاریخچه فلسطین

جنگ 1948:

جنگ 1967:

جنگ 1973

پیامد جنگ 1973:

پلورالیزم دینی

به نظر جاجنگ های صلیبی که در قرون 11 و 13 میلادی از سوی مسیحیان برای گرفتن بیت المقدس از مسلمانان در گرفت ، هر چند که به هدفی که پاپها در نظر داشتند نرسید از لحاظ تاثیری که در تمدن مغرب زمین بر جای گذاشت و مردم آن زمان اروپا را با تمدن و جلال و شکوه شرق آشنا کرد ، پدیده ای با اهمیت در زمینه های تاریخی و جغرافیایی و فرهنگی به شمار می رود .
دراین کتاب رنه گروسه که از نویسندگان و مورخان بنام اروپاست ، تاریخ جنگهای صلیبی را همراه با تشریح استادانه ی مراحل و آثار آن را بررسی می کندن هیک و اتباع وی، صراط مستقیم یا دین حق امری موهوم است؛ همه ی

جرج جبور اندیشمند مسیحی اهل سوریه تصریح کرد: در جریان همایش رودوس برای گفت وگو میان تمدنها، از پاپ درخواست خواهم کرد که در قبال جنگ&zwnj های صلیبی علیه مسلمانان عذراخواهی کند .


قرار است، همایش گفت و گو میان تمدن&zwnj ها روز چهارشنبه (‪ ۲۷سپتامبر) در جزیره رودوس در یونان به مدت پنج روز برگزار شود.

جرج جبور خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش به همت مرکز ملی جزیره رودوس و با همکاری کلیسای مرکزی مسیحیان در روسیه و یونان برگزار می&zwnj شود.

جبور که بعنوان استاد حقوق بین&zwnj الملل در دانشگاه دمشق سرگرم تدریس است، گفت: بیست سال بیش چنین فراخوانی به واتیکان دادم دایر بر اینکه پاپ باید بگونه مواضعش را در قبال جنگهای صلیبی تشریح کند که به منزله عذرخواهی از نوادگان قربانیان این جنگها اعم از مسلمانان و مسیحیان منطقه تلقی بشود.

وی که یک شخصیت مسیحی کاتولیک است و عضو شورای جهانی واتیکان است، در ادامه کفت: این فراخوان را در اجلاسی بعنوان صلح در اذهان بشر که در سال ‪ ۱۹۸۶توسط یونیسکو برگزار شد، اعلام کردم و در نامه&zwnj ای به ژان پل دوم پاپ سابق واتیکان منظورم را تشریح کردم.

جرج جبور خاطرنشان کرد: در سال ‪ ۲۰۰۰میلادی پاپ در قبال رفتار صلیبی&zwnj ها در آن جنگها ابراز تاسف کرد ، هرچند که او واژه صلیبیان را بکار نبرد و عبارت دقیقش این بود که من از رفتار برخی پیروان کلیسا که برای انتشار حقیقت در پیش گرفته بودند، ابراز تاسف می&zwnj کنم .

جنگهای صلیبی در سال ‪ ۱۰۵۹میلادی و بر اثر نطق تحریک برانگیز پاپ اروپان دوم در کلیسای کلیرمن در جنوب فرانسه از سوی مسیحیان علیه مسلمانان و به منظور تصرف شهر بیت&zwnj المقدس آغاز شد و تا سال ‪ ۱۲۹۲میلادی ادامه یافت.

جرج جبور متذکر شد، ژان پل دوم در جریان سفر به سوریه در اواخر سال ‪ ۲۰۰۰میلادی از مسجد اموی در دمشق بازید کرد ودر سخنانش خواهان گفتمان متقابل مسیحیان ومسلمانان شد.

این استاد دانشگاه دمشق که پیشتر بعنوان مشاور سیاسی رییس جمهوری سوریه فعالیت می&zwnj کرد، گفت : من در همایش رودوس این پیشنهاد را مطرح خواهم کرد که پاپ بندیکت شانزدهم در سفر به ترکیه بابت جنگهای صلیبی عذرخواهی کند.

قرار است ، این سفر در ماه نوامبر آتی صورت بگیرد.

جرج جبور همچنین تصریح کرد که وی همچنین از مسلمانان تقاضا دارد تا باب گفت&zwnj وگو با واتیکان را باز کنند تا زمینه برای عذرخواهی واتیکان که توسط ژان پل دوم مطرح شده بود، فراهم شود.

جبور افزود: در این فراخوان از کمیته سازمان ملل متحد که بمنظور پیگیری گفتمان مسیحیان و مسلمانان درخواست خواهم کرد تا تاریخ جنگ&zwnj های مسیحیان علیه مسلمانان در کنار همکاری و همزیستی آنان در مشرق زمین درمد نظر بگیرند.

کمیته سازمان ملل متحد برای گفتمان مسلمانان و مسیحیان مرکب از کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل متحد، نخست وزیر اسپانیا بعنوان نماینده مسیحیان و نخست وزیر ترکیه به عنوان نماینده مسلمانان جهان می&zwnj باشد.

جرج جبور خاطرنشان کرد: مسیحیان مشزق زمین بنحو شایسته&zwnj ای با مسلمانان همکاری کردند،بنابرین بنده بعنوان یک مسیحی به&zwnj همان اندازه که خود را دلسوز منافع مسیحیان می&zwnj دانم، خود را موظف به دفاع از مسلمانان می&zwnj بینم



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-110826-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%ac%d9%86%da%af-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%b5%d9%84%d9%8a%d8%a8%d9%8a/
  • ۹۵/۰۷/۱۵
  • torki motri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی